Blog #2

extreem radicaal gered worden

extreem radicaal gered worden

Jezus is de Redder van de wereld. Zijn bedoeling is dat jij Hem daarbij gaat helpen. Maar om anderen te kunnen helpen en redden, moet je eerst zelf gered worden. Toch? Alles wat je tegen houdt om een Held te zijn, moet uit je leven weg. De Heilige Geest helpt je graag met die grote schoonmaak. Laat je daarom extreem radicaal redden!

De Geest van de Heere is op Mij, omdat Hij Mij gezalfd heeft; Hij heeft Mij gezonden om aan armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen die gebroken van hart zijn, om aan gevangenen vrijlating te prediken en aan blinden het gezichtsvermogen, om verslagenen weg te zenden in vrijheid, om het jaar van het welbehagen van de Heere te prediken. Lukas 4:18-19

Jezus wil elke onderdrukking breken

In bovenstaand stuk uit Lukas 4:18-19 legde Jezus uit wat Hij op aarde kwam doen. Hij gaf Zijn persoonlijke Mission Statement, zoals die al was voorspeld door de profeet Jesaja. (Jesaja 61:1-2b) De missie van Jezus op aarde ging over het bevrijden en herstellen van mensen. Hij kwam om hen nieuwe hoop te brengen. Zijn taak was om de mensen redding aan te bieden. Hij nodigde ze uit het Koninkrijk van God binnen te gaan. Jezus liet zien dat het Koninkrijk van God écht bestaat en dat het krachtiger is dan alle onderdrukking en ziekte. En dat demonstreerde Hij ook. Geen enkele onderdrukking hield stand tegen Jezus.

De reddingsmissie van Jezus

Jezus nodigt je uit om samen met Hem Zijn missie uit te voeren: een wereldwijde reddings- en bevrijdingsoperatie. Door zijn lijden en sterven is het voor iedereen mogelijk om gered en bevrijd te worden.

Het feit dat jij nu op aarde bent, is onderdeel van dit grote reddingsplan. God wil je daar helemaal bij betrekken en je grote verantwoordelijkheden geven. Maar om anderen te kunnen redden, moet je eerst zelf gered worden. En niet een “beetje gered”, zodat je met de hakken over de sloot de hemel bereikt. De bedoeling is dat je extreem radicaal gered wordt! Stap voor 100% het Koninkrijk van God binnen!

Er komt tegenstand ook vanuit jezelf

Hou voor ogen dat deze wereld nog steeds onder de invloed van duisternis is. Dat is een intelligente, georganiseerde geestelijke bezettingsmacht, die zijn invloed niet wil prijsgeven. En die werkt vaak van binnenuit; diep van binnen in je denken. Dus als jij de Heldendaden van Jezus gaat doen, zal de duisternis terugvechten en proberen je te stoppen. Je moet dus voorbereid zijn op geestelijke strijd. En in die strijd komen al je zwakke plekken aan het licht.

Daarom nodigt Jezus je uit om je extreem radicaal te laten redden. Zorg dat je niet met twee benen in twee werelden leeft. Geef je hele leven aan Jezus en Zijn Koninkrijk. Alleen zo kun je extreem radicaal gered worden.

Wees extreem radicaal gered!

Redding door Jezus moet je ontvangen en uitwerken. Het gaat niet alleen om vergeving van zonden en “naar de hemel gaan”; het is véél meer! Redding is dat je leven, nu en in de eeuwigheid, de volheid krijgt en doorgeeft die God bedoeld heeft. Neem daarom geen genoegen met een gezapig kerkleven. Laat je extreem radicaal redden. Dat doe je zo:

  • Wijd je hele leven, al je plannen en je hele hebben en houden toe aan Jezus. Houdt niets achter!
  • Verwerp alle onzin die de wereld en religieuze mensen je vertellen.
  • Vertrouw op het Woord van God en verander je denken net zolang tot je uit die Waarheid leeft en niet uit een andere waarheid. Dit omkeren van je denken heet “bekering”.
  • Vertrouw op het goede karakter van God, op het offer van Jezus voor je zonden en op Zijn mooie plannen voor je leven.
  • Sterf (geestelijk) ten opzichte van je oude leven en wordt (geestelijk) opnieuw geboren.
  • Laat je zo snel mogelijk dopen in water.
  • Ontvang de Heilige Geest en omarm je nieuwe identiteit: die van een heilige (apart gezette) zoon/dochter van God.
  • Laat je bevrijden van alle demonische invloeden die misschien nog in je zijn.
  • Begin te zeggen en te doen wat Jezus zei en deed.
  • Reken af met elke vorm van valse religie en elke invloed van het kwaad in je persoonlijke leven.
  • Ga het leven leven dat God voor je heeft. Maak heldere keuzes wat je wel en niet doet en stop met alle vormen van zinloze sleur.
  • Stop met het najagen van geld en reken af met iedere verslaving en irreële angst. Jij bent anders! Jij hebt Jezus leren kennen! De wereld mag het gaan zien!

Om je te helpen een echte Held te worden, schreven we “EXTREEM NORMAAL, Handboek voor Helden”. Het is bedoeld voor iedereen die Jezus wil volgen, maar dan zonder religieus gedoe. Deel 2 van het Handboek gaat helemaal over extreem radicaal gered worden.